خبرنگار آلمانی: در بازار ایران اثری از تحریم ندیدم
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'كلاوس كلبر' روز یكشنبه 28 اسفند ماه در یك مصاحبه اختصاصی با دكتر 'محمود احمدی نژاد'، درمورد موضوعاتی همچون برنامه هسته ای و حقوق بشر گفت و گو كرد كه بخش هایی از این مصاحبه 45 دقیقه ای در بخش خبری دوشنبه شب این شبكه و گزارش كامل آن ساعت 23 همان شب در پایگاه خبری این شبكه به مخاطبان آلمانی و اروپایی ارائه شد.

قبل از آغاز بخش رسمی مصاحبه، صحنه هایی از گردش گزارشگر باتجربه تلویزیون آلمان در خیابانها و بازار تهران و حاشیه هایی از این مصاحبه، با توضیحات وی پخش شد كه حاوی نكات جالبی بود.

در ابتدای گزارش، درحالی كه كلاوس كلبر با ماشین از خیابان های شهر می گذشت و تردد مردم در خیابانها و شور و نشاط شب عید را نظاره گر بود، گفت:' ظاهرا باید مردم ایران از تحریم های غرب دچار مشكل و سختی شده باشند اما در بازار تهران چنین احساسی به انسان دست نمی دهد'.

پاسخ های رییس جمهوری ایران به سئوالات خبرنگار آلمانی كه به گفته خودش هیچ هماهنگی قبلی نیز برای طرح آنها نشده و آزادانه مطرح كرده ،بقدری قاطع، محكم و مستند بوده كه او را به یاد دیپلمات های غربی مذاكره كننده با ایران انداخته است.

كلبر كه در القای ذهنیات خود و گرفتن پاسخ هایی كه بتواند روی آنها مانور دهد، ناكام مانده،در پایان مصاحبه خطاب به رییس جمهوری ایران می گوید:'حالا من كمی بیشتر درك می كنم كه چرا دیپلماتها می گویند،گفت و گو با ایران بسیار مشكل است'.

گزارشگر آلمانی همچنین در اظهار نظری متناقض در مقدمه این گزارش، باوجود پخش تصاویر خود در خیابانهای تهران و اذعان به اینكه اجازه داشته آزادانه در شهر حركت كند، مدعی شده كه اجازه فیلمبرداری نداشته است.

مصاحبه خبرنگار آلمانی بقدری به گفته خودش عمیق و جالب بوده كه با وجود اضافه شدن 20 دقیقه به زمان برنامه ریزی شده برای مصاحبه، وی موفق نشده به موضوع سوریه در این گفت و گو بپردازد.

كلبر، احمدی نژاد را در مصاحبه بسیار 'جدی' و 'محكم' و در زمان های دیگر، صبور و مهربان معرفی كرد.

وی با بیان اینكه پس از مصاحبه با رییس جمهور و همكاران توانا و خوش برخوردش كه از او با مهربانی پذیرایی كرده اند،عكس یادگاری گرفته، تاكید كرد كه شدت لحن رییس جمهوری ایران فقط به زمان مصاحبه محدود شد.

گزارشگر تلویزیون آلمان همچنین در گزارش خود، مصاحبه با رییس جمهوری ایران را 'هیجان انگیز' و 'فشرده' توصیف كرده و تاكید نمود در این مصاحبه هیچ نشانه ای از كوتاه آمدن احمدی نژاد از اظهارات قبلی اش درمورد حقوق هسته ای این كشور مشاهده نكردم.

كلاوس كلبر،افزود: رییس جمهوری ایران در این مصاحبه به من گفت كه 'اگر احمدی نژاد بخواهد یك بمب بسازد آن را اعلام خواهد كرد و وقتی هم كه می گوییم بمب نمی سازیم، یعنی واقعا نمی خواهیم این كار را بكنیم'.

در مطلب پایگاه خبری شبكه تلویزیونی ZDF با اشاره به اینكه احمدی نژاد خیلی كم با خبرنگاران غربی مصاحبه می كند،آمده است: آخرین مصاحبه یك رسانه آلمانی با رییس جمهوری ایران، در سال 2010 انجام شده است.

'پیتر فرای' سردبیر خبری این شبكه تلویزیونی نیز در رابطه با انجام این مصاحبه، گفت: چند سال بود كه بخش خبری شبكه ما تلاش می كرد یك مصاحبه اختصاصی با رییس جمهوری ایران انجام دهد.

وی با بیان اینكه احمدی نژاد یكی از مهمترین بازیگران عرصه سیاسی منطقه خلیج فارس است،افزود: كوشش برای چنین مصاحبه ای به دلایل مختلف از مدتها قبل ناكام مانده بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران درمصاحبه با یكی از پربیننده ترین شبكه های تلویزیونی اروپا، انتقادات جدی خود از سیاست های سلطه طلبانه غرب، پیام ایستادگی ملت ایران بر اصول و ارزش های انقلاب و همچنین دست نكشیدن از حقوق مسلم را با استفاده از یك رسانه غربی به بهترین نحو به خود آنان منتقل كرد.

احمدی نژاد كه بارها حیرت مصاحبه كنندگان مدعی در رسانه های خارجی را در پاسخگویی به سئوالات جهت دار و هدفمند آنان برانگیخته است،بار دیگر نشان داد كه برای رساندن هنرمندانه پیام ملت ایران به گوش جهانیان چگونه می توان از رسانه خود آنها استفاده كرد.

پروفسور 'حمید مولانا' مشاور رئیس جمهور در مصاحبه ای با اشاره به تبحر رییس جمهوری ایران در گفت وگو با رسانه ها،به مصاحبه سال گذشته وی با 'لری كینگ' مجری و مصاحبه گر با سابقه شبكه سی.ان.ان، اشاره كرده و می گوید: تسلط احمدی نژاد در مصاحبه باعث شد كارگردانان برنامه مذكور 13 بار مصاحبه را قطع و سؤالات جدیدی طرح كنند و آنها در نهایت نیز نتوانستند احمدی‌نژاد را به مسیری كه می‌خواستند بكشانند.

تسلط كامل بر مصاحبه و استفاده بهینه رییس جمهوری اسلامی ایران از رسانه های خارجی برای انتقال پیام خود،رسانه صهیونیستی رادیو فردا را نیز مجبور به اعتراف كرده است.

این رسانه پیشتر در گزارشی اذعان كرده بود: هیچ ‌كدام از مصاحبه‌كننده‌های معروف از كریستین امانپور گرفته تا لری كینگ و چارلی رولز كه برای خود نامی دست و پا كرده‌اند، تاكنون نتوانسته‌اند رییس جمهور ایران را در تنگنای پرسش گرفتار كنند.

رادیو فردا ارگان رسانه‌ای سازمان جاسوسی آمریكا 'سیا' در گزارشی اعلام كرد: شماری از روزنامه‌نگاران غربی همچنان بر این باورند كه خبرنگاران در رسیدن به اهداف خود در مصاحبه با محمود احمدی‌نژاد موفق نبوده‌اند و این رییس‌جمهور ایران است كه بیشترین سود را از این مصاحبه‌ها می‌برد.

این پایگاه اینترنتی در گزارش خود تاكید كرد: روزنامه‌نگاران غیرایرانی كه صابون مصاحبه با رییس جمهور ایران به تنشان خورده تاكید دارند كه احمدی‌نژاد در رویارویی با خبرنگاران استاد است‏ و در پاسخگویی به سئوالات جهت‌دار آنان مثل ماهی لیز و لغزنده بوده و از دام این گونه پرسش‌ها به راحتی فرار می‌كند‏.‏

اروپام** 1701





:: برچسب‌ها: دوستان , رودخانه , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: